vineri, 18 septembrie 2009

Maserati - primul bolid italian in Romania

Maserati va fi, in scurt timp, primul bolid italian importat oficial in Romania. Unicul distribuitor al marcii va fi AutoItalia - importatorul Fiat si Alfa Romeo -, iar un magazin de prezentare va fi deschis luna viitoare in Bucuresti. Anuntul poate fi considerat un semn al dezvoltarii pietei romanesti pe segmentul consumatori de lux si "prestanta" de la 80.000 de euro in sus. Pana acum, segmentul era vizibil dupa apetitul de SUV-uri (4x4 de lux) gen X5 (BMW), M Classe (Mercedes). Pare ca inca nu sunt la moda masinile sport. Totusi, de la inceputul anului, spre exemplu, s-au cumparat 12 Porsche (noi). Maserati nu este regele Ferrari, dar tridentul este fara discutie un blazon din marea aristocratie. Unul din cei sapte frati Maserati - din care sase aveau microbul motoarelor si al constructiei de masini - se hotaraste sa infiinteze in 1914, la Bologna, Societa Anonima Officine Alfieri Maserati. In 1926 apare prima masina sport sub sigla tridentului (desenata, se pare, de al saptelea frate, pictor), cu care Maserati castiga Campionatul Constructorilor Italieni. In 1929 apare V4 cu motor in 16 cilindri care cucereste recordul in concursul de viteza pe 10 km de la Cremona, cu 246,069 km/h. Perioada de glorie este 1937-1967, in care constructorul isi consolideaza numele pe pistele marilor concursuri. In 1968 incepe o perioada frantuzeasca, sub Citroen, in 1973 este pe punctul de a fi lichidata, dar, in ultimul moment, este cumparata de un fost pilot de curse argentinian. Anii '80 aduc o noua politica de productie - performanta ridicata la preturi relativ reduse. In 1993, marca este cumparata de Fiat, care in 1997 cedeaza controlul catre Ferrari. Noua era sub patronajul parintelui revolutiei la Modena, Luca di Montezemolo (presedintele Ferrari) inseamna pentru fanii Maserati aparitia 3.200 GT, Coupe si Syder (desenat de Giugiaro). Maserati a reusit sa vanda in primele opt luni ale anului 2.111 unitati. Cele mai mari vanzari se inregistreaza in SUA (457 unitati), urmeaza Germania (378), Marea Britanie (307) si de-abia apoi Italia (258). Japonezii se dovedesc in continuare fascinati de legendele latine, dar, pe fondul recesiunii, anul acesta s-au cumparat numai 111 bolizi trident.